| < Listopad 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
Zakładki:
Napisz do mnie
Ja na Ravelry
Moje inne blogi
Chcę wydziergać
Cudeńka nie na drutach
Drutują i szydełkują
Nauka dziergania
Szukam wzorów
Ulubione sklepy włóczkowe
Zrobione:
statystyka
czyli rzecz o dzierganiu
poniedziałek, 10 stycznia 2011

No oszalała zupełnie, mówię Wam. I nic się z tym nie da zrobić - próbowałam.

Kiedyś wydziergała sobie cudowne poncho. Bardzo eleganckie i ze świetnej włóczki. Za tym ponczem poszła za nią fama, została Miszczem od Ponczków.

A teraz owe ponczo wystawiła na aukcję blogową. Już bym na nią darła paszczę przez pół Polski, gdyby nie to, że z tej aukcji zysków ma zero. Aukcja bowiem charytatywna i kasa na szczytny cel idzie.

Sami zobaczcie, jakie to cudo:



niedziela, 02 stycznia 2011

Czas się przeciągnąć, dobudzić i po dniach słodkiej laby wrócić do normalności. Czyli praca, dom, gotowanie, śpiewanie, drutowanie...

Nie chce mi się myśleć o tym jeszcze, choć w sumie wszystkie te rzeczy lubię, nawet pracę:) No może oprócz porannego wstawania.

Z nowym rokiem rozszalałam się czapkowo, ale jeszcze jedna robótka z ubiegłego roku czeka na pokazanie.

Jakoś we wrześniu wrzuciłam na druty czerwoną wełenkę, która dzięki podpowiedziom Dagi zamieniła się w listki. Ponieważ jednak goniły inne terminowe prace, to tę robótkę musiałam odłożyć.

Wróciłam do niej chętnie, bo wzór bardzo wdzięczny. Ale końcówka dłużyła się bardzo - jak to w chustach a ta jest naprawdę dużych rozmiarów.






Chusta ma 13 powtórzeń listków, szeroka jest na jakieś 2,5 metra.

Robiłam ją z włóczki Fina DK (100% wełna) na drutach 4mm.

Wzór to jeden z tradycyjnych motywów estońskich zaadaptowany na chustę. Miała być duża i ciepła i w robocie taka się wydawała, nie spodziewałam się, że po rozciągnięciu będzie aż tak ażurowa.

Na szczęście nadal pozostała ciepła.

Zdjęcia tylko płaskie, bo wieczorem zdejmowałam ze szpilek i pakowałam, by z samego rana wysłać do właścicielki:)

A teraz wracam znów do czapki:)

EDIT: Gapa ze mnie, dziękuję za przypomnienie. Na chustę zabrakło mi 6 motków włóczki, ale Doro mnie poratowała i dosłała (dziękuję). Z siódmego motka zużyłam max 10 metrów. 


wtorek, 28 grudnia 2010

Bardzo serdecznie dziękuję Wam wszystkim za życzenia.:) Spełniły się, bo Święta miałam bajeczne - wesołe, rodzinne i szczęśliwe.

Ciężko teraz wracać do codzienności, do pracy i obowiązków.

Dziś bonusowo mam dzień wolny, bo musiałam zapewnić opiekę synkowi, więc nie jest tak źle.

Tym bardziej, że dopiero co przyniosłam z poczty spóźnialskie prezenty gwiazdkowe:)

Dostałam podarunków całe mnóstwo i wszystkie piękne, ale te muszę Wam pokazać najpierw.

Pewnie domyślacie się, że to moteczki, no bo cóż innego może zachwycić i ucieszyć dziewiarkę bardziej niż nowe niteczki, a jeśli do tego są tak piękne...

Zobaczcie zresztą sami:







To ręcznie przędzione włóczki ze sklepu Kaszmir.

Zdjecia nawet w połowie nie pokazują ich piękna, miękkości i kolorów. Nitki są zachwycające, równiutko i mocno skręcone, aż nie mogę uwierzyć, że wyszły spod ludzkich rąk a nie maszyny.

Są to mieszanki merino i alpaki z jedwabiem o pięknie przenikajacych się kolorach. Jedwab dodatkowo dodaje połysku, którego aparat nie mógł uchwycić. Synek jak zwykle zabrał mi jeden z motków - jego też porwała ich uroda.

Tej włóczki po prostu trzeba dotknąć, poczuć ten skręt, to serce włożone w każdy centymetr nitki, przesunąć ją w palcach.

A do tego ujęły mnie fajne metki z wyciętymi kwiatuszkami i radami dotyczącymi prania:) Poczułam się jak naprawdę wyjątkowy klient:)

I już wiem, że będę do tego sklepu często zaglądać:) (tym bardziej, że można sobie zamówić ilość i grubość nitki pod konkretny kolor - szok po prostu).

Jak tylko pokończę co pilniejsze rzeczy, to wrzucam robótkę na druty a na razie zostawię moteczki na wierzchu i będę się miziać:)


P.S. No i zamiast kończyć szal to siedzę i przewijam precelka na kłębek. O.

P.S.2. No i zwinęłam. Ta nitka jest O-BŁĘ-DNA! Nie mam słów po prostu. Kocham ją. :)))


czwartek, 23 grudnia 2010

On się w stajni urodził...

Bóg najuboższy z ubogich...

nie miał bombek, choinki, dwunastu potraw na stole...

przyniósł nam MIŁOŚĆ


I na ten wyjątkowy czas i nie tylko

życzę Wam wszystkim

szczerego, otwartego serca

by móc tę Miłość dostrzec

i umieć Nią żyć


piątek, 17 grudnia 2010

Zaskoczyła i trochę przytłoczyła mnie ilość próśb o przepis na czapkę "Poppy".

W necie krąży tłumaczenie, ale nie jest jak widać jasne, więc spróbuję jasno opisać, jak robiłam moją wersję czapki.


Czapka "Poppy" autorstwa Justine Turner


Czapka jest na spory rozmiar głowy - w większości przypadków jest dość luźna, więc końcowy ściągacz trzeba robić na sporo mniejszych drutach, lub na początku nabrać mniejsza ilość oczek, np 50.

Czapki nie robi się w okrążeniach. Pierwsze oczko zawsze przekładam na drut prawy bez przerabiania.

1. Na druty 4mm nabrałam 55 oczek nitką pomocniczą (która potem idzie do wyprucia).

2. Przerobiłam jeden rząd oczek prawych nitką właściwą - tą fioletową:)

3. Przerobiłam 50 oczek na prawo oplotłam oczko nitką i odwróciłam robótkę (na drucie zostało nieprzerobione 5 oczek).

Oplot polega na tym, że przy przerobieniu na prawo 50 oczek przekładam nitkę do przodu, przekładam oczko z lewego drutu na prawy, za nim nitkę przekładam do tyłu i z powrotem przekładam oczko na lewy drut.

4. Przerabiam 45 oczek na lewo, oplatam kolejne oczko nitką (tym razem nitkę przekładamy do tyłu), odwracam robótkę (na drucie zostaje nieprzerobione 5 oczek).

5. Przerabiam 40 oczek na prawo, oplatam oczko, odwracam robótkę (na drucie zostaje nieprzerobine 10 oczek).

6. Przerabiam 35 oczek na lewo, oplatam oczko, odwracam robótkę (na drucie zostaje nieprzerobionych 10 oczek).

7. Przerabiam 30 oczek na prawo, oplatam oczko, odwracam robótkę (na drucie zostaje nierzerobionych 15 oczek).

8. Przerabiam 25 oczek na lewo, oplatam oczko, odwracam robótkę (na drucie zostaje nieprzerobionych 15 oczek).

Teraz zaczynamy stopniowo przywracać oczka.

9. Przerabiamy 31 oczek na prawo, potem nitkę (owijkę) podnosimy na drut i przerabiamy razem z kolejnym oczkiem na prawo (jakby z 2 oczek jedno). W ten sposób likwidujemy powstała ze skróconego rzędu dziurkę i dzianina ładnie wygląda. Przerabiamy jeszcze 2 oczka, by na drucie prawym zostało nieprzerobionych 10 oczek, owijamy kolejne oczko (to już druga owijka na tym oczku) i odwracamy robótkę.

10. Przerabiamy 36 oczek na lewo, kolejne oczko przerabiamy razem z owijką na lewo, przerabiamy kolejne 3 oczka na lewo, owijamy oczko i odwracamy robótkę (zostaje nieprzerobionych 10 oczek).

11 Przerabiamy 41 oczek na prawo, kolejne oczko z jedną (tą drugą) owijką razem na prawo i 3 oczka na prawo, owijamy oczko i odwracamy robótkę (na drucie zostaje nieprzerobionych 5 oczek).

12. Przerabiamy 46 oczek na lewo, kolejne oczko przerabiamy razem z wierzchnią owijką na lewo, przerabiamy kolejne 3 oczka na lewo, owijamy oczko i odwracamy robótkę (zostaje nieprzerobionych 5 oczek).

13. Przerabiamy 51 oczek na prawo, kolejne oczko z wierzchnią owijką razem na prawo i 3 oczka na prawo, owijamy oczko i odwracamy robótkę (przerobione wszystkie oczka z drutu).

14. Przerabiamy wszystkie oczka NA PRAWO (to czwarte oczko od końca jak zwykle razem z owijką na lewo).

Mamy zrobiony jeden segment czapki z kończącym go garbikiem.

 Powtarzamy punkty od 3 do 14 jeszcze 5 razy, by mieć w sumie 6 segmentów wzoru.

Następnie nabieramy 6 oczek z brzegu czapki (krawędź oczek w rzędach skróconych  ten "ślimaczek") i od razu je przerabiamy, potem wypruwając nitkę pomocniczą nabieramy 55 powstałych w ten sposób oczek i je przerabiamy, i z kolejnego ślimaczka nabieramy kolejne 6 oczek i je przerabiamy. Na drucie mamy rząd przerobionych  122 oczek i oplatając nitkę na drucie tworzymy jeszcze 8 oczek. Zmieniamy druty na mniejsze - u mnie 3mm. Należy robić dość ścisło, bo ten otok wychodzi luźny!

Odwracamy robótkę i przerabiamy ściągaczem 1x1 całość robótki do wysokości, jak nam pasuje. Fajne jest to, że na okrągłym drucie czapkę można mierzyć:) I robić tak głęboką, jaka nam odpowiada:)

Na koniec elastycznie zamykamy oczka i przyszywamy klapkę czapki. W tym miejscu należy przyszyć guzik lub kwiatek.

Kwiatek

Kwiatek do mojej czapki robiłam na drutach pończoszniczych w okrążeniach. Na początku nabiera się na nie 9 oczek, łączy robótkę i przerabia jedno okrążenie na prawo.

W kolejnym okrążeniu z każdego oczka wyrabiamy 3 oczka. Ja robiłam prawe, narzut i ponownie wkłuwając drut w to samo oczko - prawe, dopiero wtedy spuszczałam przerobine oczko. W ten sposób mamy na drutach 27 oczek. Przerabiamy zwyczajnie jedno okrążenie na prawo a w kolejnym znów z każdego oczka robimy 3 oczka - na drutach jest 81 oczek. Kolejne okrążenie rpzerabiamy zwyczajnie na prawo. W następnym znów z każdego oczka robimy 3 - na drutach jest 243 oczka.

Jest to trudne do zrobienia, ja wtedy przełożyłam robótkę na druty z żyłką i korzystałam z podwójnego magicloop. Można też oczka rozdzielić na większa ilość drutów pończoszniczych - np na 6 lub 7. Potem przerabiamy 3 zwyczajne okrążenia i zakańczamy oczka. Dzianiny jest tak dużo, że sama się fałduje, trzeba ją tylko uformować wedle uznania w kwiatek i w środek włożyc duży guzik. A potem przyszyć do czapki i obnaszać po mieście ku dyskretnej zazdrości przechodniów:)))

Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe i nie pomyliłam się z niczym - opis jest kompletnie z głowy, tak jak go zapamiętałam.


Powodzenia!


Tagi: czapka wzór
20:32, cyferki
Link Komentarze (25) »
niedziela, 12 grudnia 2010

... kiedy po prostu musi się zrobić coś.

I nastał taki dzień, że zobaczyłam przepis na czapkę i zapragnęłam ją mieć natentychmiastzarazjuż. Włóczka na ten cel od dawna leżała i czekała, aż skończę inne planowe robótki.

No ale stwierdziłam, że z racji urodzin mogę sobie zrobić prezent.

Tak, dziś kończę znów 18 lat:) I wcale mnie to nie martwi:)

Anust cierpliwie wytłumaczyła mi o co chodzi, więc robiłam z zapałem do 2 w nocy... i rano sprułam. Drugi rzut był do 3 w nocy, ale skończyłam, rano dorobiłam kwiaciora i guzik i mam - moją wymarzoną czapkę:)))

Bardzo dziękuję Anust:)



A z racji moich urodzin prezent dla Was:P

Dziś fotki bez potrzeby dawkowania pewnego lekarstwa - czyli wyraźna w końcu jestem:)


i z drugiej strony:


i kwiacior:


Dane techniczne: wzór Poppy, dostępny za darmo na ravelry.

Druty: 4mm i robione ścisło.

Wzór kwiatka: stąd.

Włóczka - Hamelton tweed firmy BCgarn.

Zużycie: 1 motek i kilka metrów na czapkę i z pół motka na kwiatka.

Guzik do kwiatka zrobiłam też sama z kawałka materiału i dżetów obsadzanych w metalowych trzymadełkach, świecidełka te pamiętają mroczne czasy socjalizmu:)

Czapka nosi się świetnie, jest nie za ciasna i nie za luźna, okrywa dobrze uszy, jest stylowa i ją kocham:) A teraz do kompletu tworzy się ocieplacz na szyję.

Jedna jego wersja schnie - to test na włóczkę, czy brzeg się będzie zawijał, czy nie. Generalnie chyba do sprucia.


Wersja druga już na drutach - zobaczymy, co z tego wyjdzie:)



No i jak urodziny, to muszą być i prezenty:)))

Dostałam coś, co ucieszyło mnie najbardziej - bardzo apetyczne precelki:




To moteczki z mojego ulubionego sklepu, dwa fioletowe to osobiście ufarbowane przez Martę merino a pozostałe to mieszanka merino i jedwabiu, pięknie połyskujące Lace Scrumptious - na ogromne chusty i długaśne szale - bo nitki jest w motku aż kilometr:))) Od tych wełenek można się uzależnić, zwłaszcza, ze coraz to pojawiają się nowe kolory:) Mojego Mikołaja już tam skierowałam po prezenty gwiazdkowe, bo wczoraj była nowa dostawa ręcznie farbowanych cudeniek:)

No to lecę świętować:)


środa, 08 grudnia 2010

Choruję sobie w domku razem z synkiem. Jego też dopadło.

I sobie zaczynam kolejną robótkę, bo w chuście, którą robię zabrakło kawałka nitki. :(

Na szczęście przybędzie do mnie i będę mogła dokończyć pracę - Doro, dziękuję:)

A skoro o Dorocie, to czekam i czekam na fotki od niej, bo umawiałyśmy się, że prezent zrobiony dla Niej pokażę na Niej.

No ale się nie doczekałam, jak je zrobi, to pokażę.

A na razie na plaskacza:





To moje pierwsze abrazo w życiu, podczas pracy martwiłam się dosłownie o każde oczko, czy wyjdzie odpowiednio i żeby się spodobał.

Wymiarów nie pamiętam - niech Doro obmierzy:)

Robione na drutach chyba 4,5mm, podwójną nitką z Zephira Adriafilu. Zużycie - chyba ciut więcej niz pół motka, no ale nitka podwójna.

Jak się nosi - nie wiem. Wiem, że zblokowało się całkiem fajnie, że wyszło bardzo koronkowe.

Wzór bardzo mi się spodobał i już czeka ręcznie farbowana przez Martę wełenka BFL sock na wersję dla mnie:) Fioletową oczywiście:)

A ja od Doro dostałam takie bajeczne cudo:


Bardzo, bardzo dziękuję:***

poniedziałek, 06 grudnia 2010

Dawno nie było żadnego wpisu - wszystko przez pogodę, przedzieranie się przez zaspy, zmęczenie i nawał pracy w pracy.

Skutkuje to ogólnym naryjopadem, który skumulował mi się w kolejny rzut mojej ulubionej choroby - zapalenia zatok i wszystkiego co w gardle.

Na pocieszenie drutuję sobie ostatni cykl listków estońskich w jednej chuście, ale rządek robi się pół godziny więc sami wiecie - zapał mi spada.

Więc zamiast nowej robótki - dziś ciekawostka - oto gdzie znalazłam zrobione przeze mnie zdjęcie: (i to na głównej)

http://demotywatory.pl/2376056/Juz-niedlugo-po-Swietach

Znaczy się - sławna jestem:p:)

A oryginalne zdjęcie jest TU.


poniedziałek, 29 listopada 2010

Dziś mało pisania a sporo zdjęć.

Szla już był identyczny, to Misty Fog. Dokładnie ta sama włóczka, druty i wielkość. Wzór można dostać od Jagienki - wystarczy napisać maila:) (poprawiłam link - już działa).

Jeśli jednak jest problem  w skontaktowaniu się z autorką wzoru, to schemat został też zastosowany w innych szalach dostępnych za darmo:

Pooling Streams stole

Dancing Cranes Stole

Japanese Feather and Fan Shawl

Seas Shawl


A szal jest miękki, ciepły, delikatny, jak poranna mgła. :)












piątek, 26 listopada 2010

W głowie mam mnóstwo wzorków i chciałabym mieć już i natentychmiast pińcet dwadzieścia szali, chust i sweterków.

Ale podobno dziergam o wiele szybciej niż rok temu, więc jest to jakaś pociecha.

Na razie na drutach połowa ognistoczerwonej chusty z listkiem estońskim, potem wrzucam fioletową Fonsecę na szal, potem zaś w kolejności:

- misio dla mojego synka (włóczka nieznana),

- kamizelka dla synka (skubaniec terminy mi wyznacza) (niebieska Padisah),

- dla mnie czapka, coś na szyje i rękawiczki jak włóczki wystarczy (piękny fioletowy Hamelton Tweed BC Garn),

- szal wzorem ocean Waves z kremowego Kiddys Mohairu ISPE),

- czapka krasnalka z Alpaca Silk Aran DB

- dokończenie kamizelki z włóczki akrylowej od Mamy,

- kremowy szal z cudnej Lace Scrumptious Cascade...

I jeszcze ze 20 innych, ale to już w dalszej kolejności:)

oczywiście będą tez oceny tych włóczek, z których robię i rożne mniej lub bardziej włóczkowe opowieści:)